15 december 2019

Vaststellen geurverordening uitgesteld

In de Raadscyclus van december 2019 is uitgebreid gesproken over het voorstel om voor Schoenmakershoek Oost een geurverordening vast te stellen. Met deze geurverordening wordt het mogelijk een deel van de nog braak liggende delen van Schoenmakershoek te bebouwen. In de behandeling van dit voorstel is naast geuroverlast door het CDA ook aandacht gevraagd voor de gezondheidsaspecten. Uit een rapportage van de GGD bleek dat deze aspecten in voldoende mate zijn geborgd. Tegelijkertijd is van belang dat ook rekening gehouden wordt met de belangen van de betrokken agrarische ondernemer. Richard Weijers vroeg de gemeente om meer tijd te nemen om gesprekken met de agrarische ondernemer te kunnen voeren over wat zij in de nabije toekomst voor plannen hebben. Nu er vanuit de externe accountant is aangegeven dat er geen druk op korte termijn is over afboeking van gemeentelijke grondwaarden, heeft de Raad op voorstel van het CDA besloten een besluit over de geurverordening uit te stellen tot april 2020.

Richard Weijers (email: [email protected] )