13 november 2018

CDA betreurt het besluit over subsidie Samen voor Geldrop-Mierlo

Het CDA betreurt het zeer dat de Stichting Samen voor Geldrop-Mierlo definitief niet de benodigde subsidie van 40.000 euro heeft gekregen. Het amendement, ingediend door Samen, kreeg alleen steun van PvdA en CDA. Onbegrijpelijk wat ons betreft! CDA raadslid Arnold van den Bulk: “Er is nogal wat fout gegaan de afgelopen tijd. Het kwam als donderslag bij heldere hemel bij de organisatie terecht dat de subsidie niet verleend wordt.”

Wethouder Looijmans kwam met een compromisvoorstel: de 20.000 euro die hij had gevonden, zou ingezet kunnen worden om Samen voor Geldrop-Mierlo een half jaar voort te laten bestaan en tussentijds te evalueren om dan te kijken hoe verder te gaan. Die handreiking kon hij doen, meer zat er volgens de wethouder niet in.

Het CDA is van mening dat we te maken hebben met een succesvolle organisatie. Daarnaast vindt de evaluatie pas plaats in 2019 en had de Stichting Samen voor Geldrop-Mierlo wat ons betreft de kans moeten krijgen hun toegevoegde waarde tijdens die evaluatie goed onder te aandacht te brengen.