21 juli 2018

CDA stelt vragen over onderhoud Kerkakkers in Mierlo

Naar aanleiding van het onlangs gepubliceerde artikel in het ED (Lees hier het artikel) met betrekking tot het plan groot onderhoud Kerkakkers in Mierlo heeft het CDA contact opgenomen met de omwonenden voor verdere toelichting. Dit gesprek heeft geleid tot diverse vragen waarop Irene Neele-Janssen namens de CDA-fractie graag schriftelijke antwoorden ontvangt van de wethouder:

- Is het juist dat dit plan groot onderhoud Kerkakkers Mierlo dateert van tien jaar geleden?

- Is dit plan ten behoeve van de huidige uitvoering anno 2018 opnieuw bekeken en geëvalueerd?

- Is de wethouder het met het CDA eens dat in tien jaar tijd vele factoren een rol kunnen spelen die een gewenste aanpassing van het voorliggende plan behoeven?

- Wat is de huidige staat van de bomen aan de Kerkakkers in Mierlo? Is deze staat onderzocht en beoordeeld door bomenexperts?

- De afgelopen jaren hebben we in Mierlo veel last en overlast ondervonden van de slechte staat van de fietspaden en voetpaden aan de Santheuvel in Mierlo als gevolg ook van boomwortels die stoeptegels en asfalt omhoog drukten. Dit heeft tot veel onveilige situaties geleid. Het CDA heeft de veiligheid van onze inwoners, en bezoekers van onze gemeente, hoog in prioriteit staan. We wensen voor de Kerkakkers dan ook geen situatie ‘Santheuvel 2’. Hoe gaat de wethouder de situatie aan de Kerkakkers aanpakken om dit te voorkomen c.q. op te lossen?