07 maart 2018

Veel mensen hebben vertrouwen in CDA Geldrop-Mierlo

Het worden spannende verkiezingen in de Gemeente Geldrop-Mierlo. Partijen, waaronder het CDA Geldrop-Mierlo, maken zich op voor de laatste loodjes in de campagne. “In de afgelopen vier jaar hebben we geïnvesteerd in open en toegankelijke politiek. Zonder achterkamertjes, zonder uitsluiting van partijen onderling. Alle partijen werden zo bij het besturen van onze dorpen betrokken. Het is nu aan de kiezer te bepalen of we daarmee door moeten gaan.” Aan het woord zijn Marc Jeucken en Irene Neele-Janssen, de eerste twee kandidaten op de lijst van het CDA.

Alert
Het CDA Geldrop-Mierlo werkte samen met de inwoners van Geldrop én Mierlo aan een aantrekkelijke gemeente om te wonen, te leren en te werken. Irene: “In de afgelopen vier jaar wisten inwoners het CDA steeds beter te vinden om ‘misstanden’ of wensen te melden. De fractie en de wethouder, Marc, pakten die zaken op en brachten ze bij de verantwoordelijken binnen het gemeentehuis. In de campagne hoorden we van veel mensen dat ze dat waarderen.”

Actief
Veel mensen zeggen vertrouwen te hebben in de wethouder en CDA-raadsleden in Geldrop-Mierlo omdat ze luisteren naar de inwoners en actie ondernemen. “Alle deelnemende partijen in Geldrop-Mierlo zeggen natuurlijk dat ze het beste willen voor Geldrop-Mierlo, maar het is aan de kiezers of ze het ermee eens zijn of niet,” stelt Marc. ”Wat vinden zij het beste en welke partij luistert het beste naar hun wensen?,” voegt hij eraan toe.

Eerlijk
Het CDA is er trots op wat tot nu is bereikt in de gemeente. Goede voorzieningen, fijne woonomgeving, speelplekken in de buurt. “Maar er is nog genoeg dat aandacht verdient,” zegt Irene. “Neem de verbreding van de A67 en de overlast die die weg geeft, de Santheuvel in Mierlo, uitstekende boomwortels op fietspaden en hondenpoep op stoepen en speelvelden. Niet alles is een-twee-drie op te lossen, maar een aantal dingen ook wel.”

Zorgzaam
Een burgerpanel reikte het CDA de punten aan voor het verkiezingsprogramma. Irene noemt er een paar. “Drugs- en zwerfafval, bereikbare en werkende AED’s, bibliotheek 3.0, verbeteren van de wijk Braakhuizen-Zuid in Geldrop, een goed zwembad.” Marc vult aan: “Huisvesting en voorzieningen voor verenigingen, gratis parkeren in Geldrop-Centrum, zorg voor ouderen, meer woningen voor jongeren en senioren, minder regels.” Irene: “allemaal punten waarmee we samen met andere partijen aan de slag willen.”

Kandidaten met kennis van zaken
CDA Geldrop-Mierlo zet zich in voor deze punten met een goed stel kandidaten. Jong en iets ouder, mannen en vrouwen, en allen met Hart voor Geldrop én Mierlo. Allemaal hebben ze de kwaliteiten en ervaring die in de komende jaren hard nodig zijn in de nieuwe raad. Ze werken met elkaar aan een actief, eerlijk, alert en zorgzaam beleid van onze gemeente. Daarop kunt u ze ook de komende vier jaar weer aanspreken. Graag zelfs! Mail naar [email protected].