14 juli 2022

Verplaatsing bedrijven voor meer bouwgrond en het weren van overlast binnen de bebouwde kom

Tijdens de raadsvergadering van maandag 11 juli j.l. heeft het CDA Geldrop-Mierlo samen met de DGG en Samen een motie ingediend voor onderzoek naar het verplaatsen van bedrijven om bouwgrond vrij te spelen en overlastgevende activiteiten te weren uit de bebouwde kom. De motie is met een meerderheid van de raad aangenomen.

Het industrieterrein Emopad ligt inmiddels ingeklemd tussen drie woonwijken, hierdoor zijn er weinig tot geen uitbreidingsmogelijkheden voor de gevestigde bedrijven. Daarnaast bevindt zich op dit industrieterrein slachthuis Pali group, dat in de omgeving voor overlast zorgt. Er zal de komende jaren volop gebouwd moeten worden om de woningnood op te lossen. Dit gebied leent zich prima om op korte termijn woningbouw te realiseren. Onderzoek moet nu uitwijzen of dit tot de mogelijkheden behoort.

Lees de motie: Verplaatsing bedrijven om bouwgrond vrij te spelen en overlastgevende activiteiten te weren uit de bebouwde kom