03 juli 2017

Kleine ergernissen (waar je bloed stiekem heel erg van gaat koken)

Bijna iedereen kan er wel een paar opnoemen. Van die kleine irritaties die samenleven in een gemeenschap nou eenmaal met zich meebrengt. Maar waar je bloed stiekem heel erg van gaat koken. Eén grote winnaar is hondenpoep (en overigens ook kattenpoep en paardenpoep als we de geluiden om ons heen horen). Poep onder je schoen die je er vervolgens met een takje uit moet peuteren, poep aan de wielen van je kinderwagen, poep op openbare speelveldjes zodat je altijd een beetje bevreesd bent hoe je kind die middag thuis komt (met of zonder bruine vlekken). Het CDA heeft eind vorig jaar een motie ingediend om extra aandacht voor dit probleem te vragen. Enerzijds vroegen we om het faciliteren van hondenbezitters. Verstrekken van gratis poepzakjes en zorgen voor een goede kaart met daarop de hondenuitlaatstroken ingetekend. Anderzijds vroegen we om te handhaven, met name op openbare plekken als speelveldjes en rondom scholen. We zijn dan ook blij dat afgelopen week in de krant stond dat onze burgemeester druk is met het uitvoeren van deze motie. Maar hondenpoep is er maar één. Er zijn er nog veel meer en deze zijn heel divers. Denk aan te hard rijden door de dorpskernen, jeugd die massaal met drie, vier, vijf man naast elkaar blijft fietsen ook al komen er mensen aan die in willen halen, fietsers op wandelpaden, niet teruggebeld worden door de gemeente, ook niet als je al diverse malen hierom hebt gevraagd, zwerfafval, gaten in fietspaden waardoor je iedere keer bijna van je fiets stuitert, enzovoort. Veel van die ergernissen zijn op te lossen door onszelf. Door zelf nu te besluiten hier anders in te gaan acteren of door anderen aan te spreken. Andere ergernissen kan de gemeente oplossen. En die laatste, daar is het CDA in geïnteresseerd. Graag horen we van u wat uw grootste ergernissen zijn waar de gemeente invloed op uit kan oefenen. Het CDA zal deze verzamelen en proberen hier een oplossing voor te organiseren. Ergernissen kunt u melden via: [email protected] of u kunt een bericht achterlaten op onze site www.cdagemertbakel.nl of facebookpagina. We laten u altijd weten wat we met uw suggestie gedaan hebben of gaan doen. Dank voor uw medewerking. Samen maken we Gemert-Bakel op deze manier beter!