25 november 2022

Bart Claassen tijdelijke vervanger wethouder Van Zeeland

Het CDA Gemert-Bakel draagt Bart Claassen voor als tijdelijke vervanger van wethouder Willeke van Zeeland. Laatstgenoemde zal na de raadsvergadering van 15 december met zwangerschapsverlof gaan, naar verwachting tot medio april.

De portefeuilleverdeling blijft in tact, wat betekent dat Claassen de portefeuille Toekomstbestendig Buitengebied en Financiën overneemt. CDA-wethouder Hanneke Coppens neemt de rol van 1e locoburgemeester op zich.
Voor de 51-jarige Claassen is dit een snelle rentree in het Gemert-Bakelse college, nadat hij ook wethouder was in de periode van maart 2021 tot en met juni 2022. Eerder was hij wethouder in zijn woonplaats Schijndel (april 2006 – december 2016) en vervangend wethouder in Cuijk (maart-augustus 2017).

CDA-fractievoorzitter Stefan Janszen:
“Met zijn ervaring en zijn kennis van de Gemert-Bakelse gemeenschap en politiek is Bart de ideale persoon om deze tijdelijke klus op zich te nemen. We wensen uiteraard Willeke heel veel succes met de laatste loodjes van haar zwangerschap en alvast heel veel geluk met de geboorte van haar kindje.”