10 januari 2020

Bedrijfsbezoek van Kessel Olie Milheeze

We spraken met Joan van Kessel de eigenaar van het bedrijf. Hij is van de derde generatie van het in 1921 opgerichte Familiebedrijf van Kessel Olie.
In 2021 wordt een historische mijlpaal bereikt; het honderd jarig bestaan!

Van Kessel Olie is een grote speler in tankstations en leverancier van fossiele en duurzame brandstoffen, smeermiddelen en aanverwante artikelen in met name Zuid Nederland. Van Kessel ollie houdt zich niet alleen bezig met fossiele brandstoffen maar is ook voortdurend actief met de transitie naar duurzame brandstoffen, energie en smeermiddelen.

Naast de al meer bekende duurzame brandstoffen zoals waterstof, zonne-energie, windenergie etc. is Van Kessel ook (duurzaam) actief in andere werelddelen. Een mooi voorbeeld hiervan is de participatie van Van Kessel Energy in Azië in MGE (Mackay Green Energy). Ze verbouwen daar Banagras. Het bovenste groene blad hiervan wordt als diervoeder gebruikt., de rest van dit snelgroeiende gras wordt verwerkt tot pellets, green coal, etc. Dit om de energievoorziening te verduurzamen. Daarnaast investeert van Kessel maatschappelijk via de MacKay van Kessel foundation, welke woonaccommodaties en scholing biedt aan blinde kinderen in de Filipijnen.

Na een zeer interessante presentatie hebben we van Joan nog een enthousiaste rondleiding door zijn bedrijf gekregen. Eén van de loodsen wordt door van Kessel meerdere keren per jaar ter beschikking gesteld aan verenigingen om diverse evenementen in te organiseren. Belangrijk uitgangspunt van Joan hierbij is dat altijd alle voorzieningen zover mogelijk lokaal georganiseerd moeten worden. Zodat heel Milheeze hier profijt van heeft.

We danken Joan voor de gastvrije en openhartige ontvangst.
We gunnen dit lokale bedrijf alle succes en hopen dat ze nog generaties lang voort kunnen blijven bestaan in onze gemeente.

Het CDA gaat regelmatig bij lokale bedrijven en ondernemers op bezoek.

Mochten wij bij u ook welkom zijn dan horen wij dit graag van u.

Fons Verhees