03 mei 2021

CDA Gemert-Bakel; één corona-loket voor iedereen

Sinds een kleine week zijn er na een lange periode weer wat lichte versoepelingen in de coronamaatregelen. Eventjes genieten op het terras of spontaan een winkel binnenlopen. Het kan weer.

Toch zijn we er nog lang niet. Het coronavirus houdt iedereen al een hele tijd in de greep. Het is en blijft een uitdaging. Voor veel mensen is het niet makkelijk. De economische en maatschappelijke gevolgen van het coronavirus zijn voor iedereen voelbaar. Daarom is er door de Rijksoverheid een aantal regelingen in het leven geroepen. Hartstikke mooi natuurlijk, maar kunt u door de bomen het bos nog zien? Voor wie is welke regeling en wanneer kunt u daar aanspraak op maken? Ondernemers weten de weg wellicht al iets beter te vinden, maar ook daar zijn er volop vragen.

Hoe groot de veerkracht en ondernemersgeest ook is bij onze inwoners en ondernemers, we staan samen aan de lat om ook na corona een gemeente te zijn waar leven in de brouwerij is. Een Gemert-Bakel waar het goed wonen, leven en werken is. Met volop bedrijvigheid maar ook een rijk verenigingsleven.

Het CDA Gemert-Bakel wil daarom dat er één coronaloket komt voor iedereen. Een fysiek loket waar iedere inwoner, ondernemer of vereniging geholpen kan worden. Een plek in het gemeentehuis waar iemand zit die de weg kan wijzen bij financiële vraagstukken of misschien gewoon heel praktische zaken. Wij zullen in de volgende raadsvergadering dan ook aan het college van burgemeester en wethouders vragen om dit op te pakken. Samen zorgen we er zo voor dat we wél door de bomen het bos kunnen zien en we ook na corona een bruisende gemeente blijven!

Wilt u graag met ons in gesprek? Neem dan vooral contact op.

Namens CDA Gemert-Bakel,

Hanneke Coppens