31 januari 2017

CDA Gemert-Bakel in Elsendorp

Beste dorpsgenoten,

Via d’n Elsendorper wil ik me graag als nieuwe dorpsgenoot aan jullie voorstellen. Ik ben Wim Meulenmeesters en woon sinds kort samen met mijn vrouw Jeanette op de Elsendorpseweg 20. Wij wonen dus bij de flitspaal op de weg naar Gemert, die weet bijna iedereen wel te staan.

Misschien kent u ons al omdat we vanaf 1978 tot 2002 op de Oudedomptweg in Handel hebben gewoond en geboerd. We hielen daar varkens en pluimvee samen met 2 broers waarvan mijn tweelingbroer Frans en zijn vrouw Ricky in 1986 al naar de Elsendorpseweg zijn verhuisd.

In 2002 zijn wij gaan boeren op de Pandelaarsekampen in Gemert. In 2010 zijn we daar gestopt met ons varkensbedrijf. Ook het woonhuis hebben we onlangs verkocht omdat we wat kleiner wilden gaan wonen. Zo zijn we dus in Elsendorp en voor ons gevoel in onze oude buurt terechtgekomen. We gaan het huis nog wat verbouwen om er zo ons thuis van te maken.

Misschien denkt u waar ken ik dat gezicht, behalve dan dat het veel op dat van mijn broer lijkt, nog meer van? Dat is de reden waarom ik mij presenteer in uw dorpskrant. Ik mag u namelijk vertegenwoordigen in de gemeenteraad. Als gekozen raadslid van het CDA zit ik daar voor en namens ruim 30.000 inwoners van Gemert-Bakel. Helaas was er tot voor kort geen inwoner van Elsendorp vertegenwoordigd in de gemeenteraad en dat is dus met mijn verhuizing verandert. Dat zorgt er op de één of andere manier voor dat ik nog meer dan voorheen met een schuin oog naar Elsendorp zal kijken en dat mag u ook van mij verlangen.

Ik zal u via d`n Elsendorper regelmatig op de hoogte houden van ontwikkelingen vanuit de gemeenteraad die voor u van belang zijn.

Wat nu speelt zijn de aanpassing aan gemeentelijke verbindingswegen tussen de verschillende dorpen. Het college wil die wegen aanpassen door er duurzaam 60 km wegen van te maken. Dit doen ze om het verkeer te dwingen om via de grotere provinciale wegen te rijden. Dus de weg Elsendorp –Gemert blijft 80 km weg maar b.v. de Doctor De Quayweg naar De Mortel zou naar 60 km gaan met verhoogde drempels op de kruisingen en snelheidsremmers. Als CDA willen we dit niet. We zijn van mening dat we op deze manier situaties van schijnveiligheid gaan creëren en daarmee is niemand geholpen. Wij zullen hierover dan ook een amendement in gaan dienen hopelijk samen met onze coalitiegenoten of zelfs met de oppositie partijen.

Misschien wilt u zelf ook graag eens met mij en de fractie van het CDA in gesprek om over bepaalde onderwerpen mee te praten. Dat kan; op maandag 13 februari houden wij als CDA een openbare fractievergadering in de Dompelaar. Vanaf 20.00 uur bent u van harte welkom. U hoeft zich niet aan te melden. We zien u graag komen!

Wilt u een kwestie met mij persoonlijk als raadslid delen dan weet je me nu te wonen. De koffie staat altijd klaar. Ook kunt u me altijd bellen op 0651129720 of via mijn e-mailadres [email protected]

Tot ziens,

Groeten, Wim Meulenmeesters