01 november 2017

Inge van Dijk verkozen tot lijsttrekker !

Inge van Dijk lijsttrekker CDA Gemert-Bakel De leden van CDA Gemert-Bakel hebben tijdens de algemene ledenvergadering Inge van Dijk gekozen tot lijsttrekker voor de komende verkiezingen voor de gemeenteraad in de gemeente Gemert-Bakel. Inge van Dijk is nu fractievoorzitter van het CDA in de raad van Gemert-Bakel. De verkiezingen worden gehouden op woensdag 21 maart 2018. Het bestuur van het CDA toont zich bij monde van voorzitter Erik Schoone zeer verheugd met Inge van Dijk als lijsttrekker. “Inge is een zeer ervaren politica, die de klappen van de zweep kent. Zij heeft met haar onophoudelijke energie en enthousiasme de laatste jaren bewezen een echte leider te zijn van de fractie, die anderen weet te motiveren en inspireren. Wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat het CDA met Inge als lijsttrekker veel goeds voor de gemeente kan betekenen. Inge van Dijk reageert vol trots op haar uitverkiezing. “In 2014 werd ik lijsttrekker van een CDA met veel nieuwe gezichten. We kwamen destijds vanuit de oppositie en hebben de afgelopen 4 jaar, door in kansen te blijven denken en door zo veel als mogelijk de samenwerking met anderen op te zoeken, op veel fronten iets heel moois neergezet. Een financieel gezonde gemeente is hier één van. Ik zou het een eer vinden om na de verkiezingen in 2018 als CDA hier verder op te mogen bouwen!” Naast het lijsttrekkerschap hebben de leden ook de plekken 2 t/m 15 vastgesteld. De plekken 2 en 3 zijn voor Anke van Extel en Miranda de Ruiter, gevolgd door Stefan Janszen (4) en Wim Meulenmeesters (5). Anita Relou (6), Anita Smits (7), Willeke van Zeeland (8), Joris van Loon (9) en Thijs van den Elsen (10) maken de eerste 10 plekken compleet. Vervolgens zijn Rick van Kessel (11), Toos van den Hurk (12), Fons Verhees (13), Hanneke Dam (14) en Theo van den Berkmortel (15) verkozen om de vijftien te completeren. Het CDA is trots op deze mooie lijst. Een goede verdeling van man en vrouw, jong en oud, kennis en werkvelden. Maar ook is er wederom plek voor vernieuwing. Daarnaast is iedere kern goed vertegenwoordigd. Van Dijk maakte op de ledenvergadering dan ook met zeer grote trots de nieuwe campagneslogan voor de verkiezingen bekend: ‘Uw KERNgezond’.