06 september 2019

KLEINE ERGERNISSEN THEMA CDA TIJDENS GEMERT MERT

Velen onder ons gaan regelmatig even naar buiten toe om een lekker stukje te wandelen. Vaak is dit om lekker te genieten van de omgeving en even een frisse neus te halen, maar soms wellicht ook om de gedachten op een rijtje te zetten. Hoewel je dit natuurlijk liever niet wil, komt iedereen bij het wandelen, maar ook in het verdere dagelijkse leven wel eens van die ‘kleine dingen’ tegen die wat irritatie en ergernis opwekken. Iedereen kent wel een aantal van deze kleine ergernissen: hondenpoep op de stoep of bij speelveldjes, stoeptegels die los liggen, fietsers op de stoep, hobbels in fietspaden, niet teruggebeld worden door de gemeente, maar zeker ook zwerfaval langs de berm en in het groen.

Het CDA heeft in het verleden al meerdere malen aandacht gevraagd voor deze ‘kleine ergernissen’. Zo is er dankzij ons een betere facilitering van hondenbezitters door een kaart van uitlaatplaatsen, uitreiken van gratis poepzakjes en hebben we ook aangedrongen op betere handhaving bij openbare ruimten als speelveldjes en scholen. Een andere ergernis waar wij aandacht voor vroegen is het zwerfafval. Dit hebben we onder andere gedaan door zelf ‘opruimacties’ te houden door met vuilniszakken rond te lopen en het vuil op te rapen.
Deze en andere ergernissen kunnen we enerzijds zelf oplossen door naar onze eigen houding te kijken en andere mensen aan te spreken. Andere ergernissen kunnen door de gemeente opgelost worden. Het CDA is het in deze om laatstgenoemde te doen.

Komende zondag 8 september is het weer Gemert Mert en het CDA is hierbij traditiegetrouw weer aanwezig. Ons thema; kleine ergernissen. Wij horen daarom graag van u wat uw grootste kleine ergernissen zijn zodat de gemeente kan zorgdragen voor en bijdragen aan een goede oplossing. Bij onze kraam is een zichtbare “Brievenbus” aanwezig waarin u uw ergernissen kunt achterlaten. Er zijn formuleren aanwezig waarop u de ergernis kunt invullen en, indien gewenst, locatie en contactgegevens. Het CDA laat u weten wat we met deze ergernis gedaan hebben of gaan doen. Bent u niet in de gelegenheid aanwezig te zijn op Gemert Mert, dan kunt ons natuurlijk altijd bij andere gelegenheden aanspreken of een e-mail sturen. Zelf draagt het CDA tijdens deze Gemert Mert ook bij aan de voorkoming van de ergernis van zwerfafval door de plaatsing van een CDA-vuilcontainer.

Vanzelfsprekend kunt u ons natuurlijk ook aanspreken over diverse andere onderwerpen. Hiertoe zijn er de gehele dag raadsleden en wethouders bij onze kraam aanwezig. De gebruikelijke koffie & thee en natuurlijk de appel zullen hierbij niet ontbreken. Wij zien u graag aanstaande zondag.

Thijs van den Elsen

Raadslid CDA Gemert-Bakel