08 maart 2021

NIEUWE WETHOUDER BIJ CDA GEMERT-BAKEL

De fractie CDA Gemert-Bakel draagt Bart Claassen (49) voor als nieuwe wethouder van Gemert-Bakel.

“Ontzettend trots ben ik dat het CDA Gemert-Bakel een zeer ervaren wethouder kan voordragen”, zegt fractievoorzitter Janszen. “Als CDA Gemert-Bakel staan wij voor continuïteit en stabiliteit”

Bart Claassen
Bart wordt de opvolger van Inge van Dijk, die in maart 2021 wordt geïnstalleerd als lid van de Tweede kamer. Bart is een ervaren bestuurder. Met 3 bestuurlijke periodes ervaring als wethouder op verschillende portefeuilles is hij een uitstekende kandidaat om de vacante positie in te vullen.

Bart is 49 en woont in Schijndel. Hij is momenteel werkzaam bij Rijkswaterstaat.

Coalitie
De voordracht van Bart is door de coalitiepartner Dorpspartij zeer positief ontvangen. Het doel is en blijft, deze periode ons coalitieakkoord af te ronden. In de raadsvergadering van 18 maart staat de benoeming van Bart op de agenda.

Toekomst
CDA Gemert-Bakel is verheugd over de kandidatuur van Bart. Door de overdracht van Inge aan Bart is de continuïteit en stabiliteit op deze portefeuille gewaarborgd. "De lat ligt voor mij hoog en de vaart zit er goed in. Maar door de kwaliteiten van Bart weten wij zeker dat hij zal slagen en veel kan betekenen voor Gemert-Bakel. Bart gaat "nu doorpakken", aldus fractievoorzitter Stefan Janszen.

Op 17 maart zijn de verkiezingen waar Inge van Dijk op nummer 4 staat op de landelijke lijst van het CDA. Op 18 maart nemen wij in de gemeenteraad afscheid van ons Inge. Haar tomeloze inzet en doorzettingsvermogen gaan wij missen. Maar wij zijn uiteraard super trots op haar dat zij naar Den Haag gaat en het geluid van Gemert-Bakel en Brabant gaat laten horen daar.

Mocht u aan de hand van dit bericht nog vragen hebben neem dan contact op met CDA Gemert-Bakel: [email protected]

#nudoorpakken