09 december 2020

Trots op onze vrijwilligers

Deze tijd zijn ze juist éxtra belangrijk. Niet voor niks noemen we hen het cement van onze samenleving. CDA Gemert-Bakel is trots op alle vrijwilligers in onze gemeente! Ze zetten zich belangeloos in voor hun medemens of dorp. In de zorg, onderwijs, welzijn, sport en milieu.

Afgelopen week was het de dag van de vrijwilliger. Hoe mooi is het dan dat Schoon Gemert-Bakel haar 100evrijwilliger heeft mogen verwelkomen. In ongeveer een half jaar tijd is dit initiatief uitgegroeid tot een groot succes! Samen zorgen inwoners ervoor dat er in Gemert-Bakel geen zwerfaval meer te vinden is. Zwerfafval zorgt namelijk voor veel ergernis en scoort dan ook hoog in de top 10  over ergernissen in de eigen buurt. Het trekt ongedierte aan en het opruimen kost jaarlijks veel geld. Wist u dat een sigarettenpeuk er tussen de 2 en 12 jaar over doet om te vergaan? Een blikje vergaat vrijwel niet en zelfs een bananenschil doet er een jaar over om te ‘verdwijnen’. Kortom; gooi afval gewoon in een vuilnisbak!

Het CDA Gemert-Bakel is ontzettend blij met mensen die onze gemeente op wat voor manier dan ook mooier en schoner willen maken. Samen kunnen we meer! En hoe goed het initiatief ook is, hopelijk komt er een dag dat het niet meer nodig is! En tot die tijd mag Schoon Gemert-Bakel hierbij hun 101e vrijwilliger verwelkomen.

Mochten naar aanleiding van dit artikel vragen zijn of wilt u over een ander onderwerp graag van gedachten wisselen met ons, dan horen wij dit graag.

Namens de fractie van CDA Gemert-Bakel

Hanneke Coppens