03 augustus 2016

Werkbezoek CDA Gemert-Bakel aan Rabobank

Onze fractie bezoekt periodiek lokale bedrijven. Doel is om als fractie te leren van deze bedrijven, weten waar ze als bedrijf tegenaan lopen en wat de ontwikkelingen zijn en wat we voor ze zouden kunnen betekenen.  Op 18 juli jl. was onze fractie op bezoek bij Rabobank Peel Noord.

Nadat de taart (wij brengen wat lekkers mee en u zorgt voor de koffie) was aangesneden en de voorstelronde was gedaan gingen wij over tot de inhoud. De Rabobank, vertegenwoordigd door de drie hoofdige directie, gaf een presentatie over de bank en zijn lokale invloeden. De bank is actief in de omgeving van Gemert-Bakel en dat doen zij samen met hun leden en klanten. Waar de wereld snel veranderd naar het digitale is het zo dat deze bank en haar klanten nog steeds veel gebruik maken van gesprekken op de bank zelf. Maar daarnaast willen ze als bedrijf natuurlijk wel mee in de virtuele ontwikkelingen. Een stevige uitdaging. Desondanks scoort de bank goed op klanttevredenheid wat aangeeft dat ze de combi persoonlijk versus virtuele klantbediening goed weten toe te passen.

De Rabobank is zeer betrokken bij ondersteunen van lokale projecten. Zo blijft de bank midden in de samenleving staan. Het zogenaamde ‘Steuntje in de rug’ is de eerste manier. Het doel hiervan is het samen met de klanten wonen, werken en leven in het hart van de Peel mooier maken. Zo doneert zij aan veel lokale activiteiten op het gebied van sport, cultuur, maatschappij en vrije tijd. De Rabobank ondersteunt activiteiten en initiatieven waarbij mensen elkaar ontmoeten en samenwerken.

Naast het ‘Steuntje in de rug’ doneert de bank ook in een ‘Maatschappelijk Fonds Dorpskernen’. Sinds 2008 geeft de bank elk jaar een bedrag aan activiteiten die de leefbaarheid en sociale samenhang in de dorpskernen ondersteunen. Zo wordt er steun gegeven aan het bewaren en verbeteren van het culturele leven en erfgoed.

De Directie sprak uit dat onze gemeente in de lift zit. En om dit te houden zijn er dus deze twee mooie mogelijkheden om mooie initiatieven om Gemert-Bakel een nog levendigere gemeente te maken te ondersteunen.

We danken Rabobank Peel Noord voor de gastvrije en openhartige ontvangst en wensen ze veel geluk en wijsheid voor de toekomst. Dat er nog vele mooie initiatieven ondersteunt door de bank gerealiseerd mogen worden.

Namens de CDA-fractie

Stefan Janszen