20 november 2017

Begrotingssucces voor CDA

Tijdens de begrotingsbehandeling 2018 kleurde het geheel onverwachts groen voor het CDA. Het door het CDA ingebrachte coalitiepunt om in de periode 2014-2018 minimaal vijftig monumentale bomen te planten kreeg na vele tegenslagen opeens groen licht. Wethouder van de Veen gaf als antwoord op onze vraag hoe de stand van zaken is als antwoord, ik citeer: “Nog dit plantseizoen verwachten we 60 potentieel monumentale bomen te hebben geplant. De aanbesteding is gunstig verlopen en we willen het restant bedrag graag inzetten om meer bomen in het openbaar gebied te planten . We willen ons zelf hiervoor tot 2020 de tijd geven”.

U snapt wel, dit was een aangename verrassing. Zo kan het CDA, na het beluisteren van de beschouwingen, het aanhoren van de antwoorden op de door ons en andere partijen gestelde vragen en de mede door ons ingediende en  ondersteunde moties in zijn algemeenheid stellen dat we ruim boven de 80% uitkomen voor wat betreft het realiseren van onze coalitiewensen van deze regeerperiode. Zaken zoals een duidelijke visie op de huisvesting van de ABG-organisatie, zoeken naar nieuwe oplossingen in de aanpak naar overlast, oplossen knelpunten in het verkeer, opzetten van een digitaal informatieportaal, een gedegen aanpak van de armoede in zijn algemeenheid en het niet noemenswaardig verhogen van de lokale lasten, krijgen in 2018 namelijk de aandacht die we van het college hebben gevraagd. En daar doen we het toch voor, want iedereen doet ertoe. Wilt meer weten over wat er in ons programma staat neem dan contact op met [email protected] of zoek contact met een van onze fractieleden.

Martin van Zuijlen