22 augustus 2018

Droogte, hondenbelasting en hondenpoep

De laatste tijd als ik Sammie uitlaat valt me op dat het lastig wordt om haar op het gras te laten lopen. Dit vanwege de grote hoeveelheid van hondenpoep van andere honden. Vlak bij de zakjesautomaat voor hondenpoepopruimzakjes bij de Marga Klompélaan te Rijen ligt het grasveld bezaaid met hondenpoep. Vanwege de droogte blijft hondenpoep nu langer liggen. Ook kom ik nogal eens poep op de stoep tegen. Dit is jammer want hondenbezitters betalen hondenbelasting zodat de zakjesautomaten gevuld zijn en iedereen van de buitenomgeving kan genieten.

Deze automaten zijn dan ook keurig gevuld dus het is toch gek dat mensen hiervan geen gebruik maken. Je hoeft niet eens eigen zakjes te kopen. De hondenbelasting wordt ook gebruikt voor hondentoiletten en hondenlosloopgebieden. Er is er op 7 juli 2018 weer één in Rijen-Zuid geopend.  Bij het vaststellen van de belastingtarieven van de hondenbelasting 2018 is er onder andere door het CDA besproken of dergelijke gelden wel aan zaken voor honden werden besteed en dat bleek met bovenstaande zaken het geval te zijn. Ik wil daarom alle medehondenbezitters oproepen gebruik te maken van de faciliteiten die wij betalen. Sammie en haar vriendjes kunnen dan lekker rennen, spelen en hun behoefte doen zonder dat anderen er overlast van hebben. Iedereen doet ertoe, ook onze honden!

Alwijn ten Cate
Lid commissie ruimte