28 maart 2020

Petje af!

Petje af voor alle mensen die nu ons land draaiende houden. Zoals bijvoorbeeld de mensen in de zorg, transport, gemeentereiniging, winkels, onderwijs, kinderopvang, huishoudelijke diensten, politie en brandweer. Zonder hen kunnen we niet

We willen alle zorgmedewerkers danken. De zorg voor de vele zieken, ouderen en kwetsbare mensen is intensief. Nu ook nog eens alle bezoeken wegvallen is hun taak nog intensiever geworden. We wensen hen heel veel sterkte toe.

Onze leerkrachten hebben met man een macht gewerkt om onderwijs op afstand mogelijk te maken, dat is geen kleine klus. Ook opvang voor kinderen van ouders die werken in de vitale beroepen moest goed geregeld worden, de besturen hebben hier gezamenlijk  hard aan gewerkt.

Onze winkeliers en winkelmedewerkers zetten alles op alles om hun winkels goed gevuld te houden zodat iedereen zijn dagelijkse boodschappen kan doen. Vrachtwagenchauffeurs rijden af en aan om de lege schappen te vullen. Er is genoeg voor iedereen als we niet hamsteren.

Hygiëne is in deze tijd belangrijker dan ooit. Schoonmakers zijn onmisbaar op al die vitale plekken zoals  de zieken- en verzorgingshuizen. De vuilophaaldiensten zorgen voor een gezonde leefomgeving.

Uiteraard ook petje af voor alle beroepsgroepen die we niet specifiek hebben genoemd maar die ook hun onmisbare steentje bijdragen.

De vrijwilligersorganisaties hebben in onze gemeente razendsnel de handen ineengeslagen. Om iedereen die dat nodig heeft de helpende hand te kunnen bieden is er een gezamenlijk telefoonnummer onder de naam “Gilze en Rijen helpt” beschikbaar.

Hebt u hulp nodig of wilt u hulp bieden dan kunt u bellen naar 06 57 34 51 82, bereikbaar van 8 uur in de ochtend tot 8 uur in de avond. Het kan gaan om boodschappen doen, medicijnen ophalen, de hond uitlaten, een luisterend oor en ga zo maar verder. Hulpvrager en hulpaanbieder worden snel gekoppeld. Ook voor dit prachtige initiatief, petje af!

Janet Frankemölle,
raadslid