12 september 2021

Uitgerust de schouders eronder

De zomervakantie zit er weer op. De scholen zijn weer begonnen en ook de politieke agenda begint al weer aardig gevuld te raken. Tijdens de zomermaanden stond het natuurlijk niet helemaal stil. Het busvervoer naar Gilze hield terecht de gemoederen behoorlijk bezig en ook is het CDA net als andere partijen al volop bezig met de voorbereidingen van de gemeenteraadsverkiezingen 2022.

Busverbinding Gilze en AZC

Het is goed dat het college snel in actie is gekomen nadat de eerste informatie bij de gemeente binnenkwam over de bezuinigingsplannen van Arriva. Wethouder Sandra Diepstraten(CDA) heeft de gesprekken namens het college met Arriva en de provincie gevoerd. Ook startten D66 en de PvdA beiden een eigen petitie die door veel inwoners is ondertekend. Deze twee petities zijn door alle politieke partijen ondersteund. Tevens heeft onze fractie deze ongewenste ontwikkeling onder de aandacht gebracht van CDA Brabant. Behoud van een goed regionaal openbaarvervoersnet moet bij de provincie Brabant hoog op de agenda staan. Het is fijn dat de acties van het college, de petities en politieke signalen voorlopig door Arriva zijn opgepakt. Maar we zijn er nog niet: in september wordt geteld hoeveel mensen gebruik maken van de bus. In januari komt Arriva  met de definitieve dienstregeling.

MFA Sportpark Rijen

Op zaterdag 4 september waren we bij de feestelijke opening van de nieuwe accommodatie van de Budo vereniging Rijen en op zondag 12 september bij RHV. Beide verenigingen hebben nu samen een prachtige plek op sportpark De Vijf Eiken. Met veel vrijwillige inzet van de leden en medewerking van de gemeente is de verbouwing van de MFA een succes geworden We feliciteren beide verenigingen en wensen hen veel sportplezier toe!

Gemeenteraadsverkiezingen 2022

De voorbereidingen van de gemeenteraadsverkiezingen 2022 zijn al een tijdje geleden opgestart. Langzaam maar zeker vallen de brieven op de mat of in de mailbox. Organisaties vragen aandacht voor punten die zij belangrijk vinden en die zij graag in het verkiezingsprogramma zien opgenomen. Het CDA gaat graag met organisaties, verenigingen en inwoners in gesprek. Binnenkort hoort u hier meer over. En wilt u eerder uw input geven dan kunt u natuurlijk mailen naar onze secretaris Connie Hartog  [email protected]