15 mei 2019

CDA blij met feestelijke opening N324

Vanochtend vond de officiële opening plaats van de gereconstrueerde N324 (Oss-Grave). Voor het verkeer was de weg natuurlijk al enige tijd geopend. Maar de gemeenten Landerd en Grave, aannemer BAM Infra en de provincie Noord-Brabant wilden deze mijlpaal niet zomaar voorbij laten gaan.

Een hele stoet van vertegenwoordigers van betrokken partijen (waaronder de gemeente Grave) en BAM wagens trok over de N324 om de weg te bezichtigen. De route ging van het stadhuis naar de rotonde bij De Elft / AZC en weer terug. De optocht met steps leidde tot enige hilariteit en competitiegevoel, aangezien wethouder Peters (CDA) als eerste bij de finish eindigde.

Op het stadhuis spraken betrokken partijen hun dankwoord uit. Met complimenten voor de BAM voor de snelle en adequate uitvoering. Wethouder Peters: “Ik ben een gelukkige wethouder. De N324 kan weer jaren vooruit en daar zullen onze inwoners, forenzen en bezoekers heel blij met zijn.”

Namens de CDA-fractie was raadslid Jochem Jacobs aanwezig bij de opening. “De formele opening markeert een intensieve periode van wegconstructie. Maar complimenten voor de snelle uitvoering. BAM heeft heel hard gewerkt en ook de gemeente Grave heeft haar steentje bijgedragen.”

Raadslid Roland Eijbersen, woonachtig in de binnenstad, kijkt ook tevreden terug. “De omleidingsroutes vroegen soms wat veel onze inwoners en ondernemers in Escharen en de binnenstad. Maar de gemeente en de BAM zaten er bovenop en acteerden professioneel. Als iets niet goed uitpakte, paste men de verkeerssituatie aan. Wethouder Peters hield de raad via korte updates op de hoogte van de verkeerssituatie. De weg ligt er weer strak en nieuw bij. Heel wat automobilisten hebben ons Escharen en onze mooie binnenstad door de omleidingen kunnen aanschouwen, dus wie weet komen ze binnenkort ons nog eens bezoeken.”