07 mei 2019

CDA Grave wil Brabander in Europees Parlement

CDA Grave voert de komende weken campagne voor Brabander Tom Berendsen, nummer 3 op de CDA-kandidatenlijst.

Wie is Tom Berendsen?

"Ik ben geboren Bredanaar, woon in Zandberg met mijn vrouw Aniek en ons kindje Job. Sinds april 2017 mag ik voorzitter zijn van onze mooie afdeling. Als CDA hebben we een belangrijke rol te spelen in de Bredase samenleving en in de dorpskernen. Wij zijn de partij van de nuance, het gesprek aan gaan met elkaar en het wegen van het algemeen belang. We geven inwoners de ruimte om met eigen initiatief te komen en investeren in plekken waar mensen samenkomen.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als adviseur duurzaamheid bij een groot advieskantoor. Ik hou me bezig met onderwerpen als energietransitie, klimaat en circulaire economie. Belangrijk werk, want actie op dit gebied is hard nodig om een leefbare wereld door te geven aan volgende generaties. Daarnaast biedt de overstap naar een duurzame economie ook volop kansen voor het Nederlandse en Europese bedrijfsleven.

Na mijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Tilburg en een stage bij het lobbykantoor van BrabantStad in Brussel heb ik 5,5 jaar als beleidsmedewerker en politiek adviseur gewerkt in het Europees Parlement. De samenwerking tussen landen in de Europese Unie is voor Nederland van groot belang. Er komen grote uitdagingen op het gebied van immigratie, veiligheid, energie en klimaat op ons af. We kunnen het als klein landje niet alleen.
Tegelijkertijd worden er in Brussel besluiten genomen die onze inwoners in Breda en Brabant direct raken. Daarom is het belangrijk dat we daar invloed op hebben; een directe lijn van Brabant naar Brussel via een Brabantse CDA-Europarlementariƫr die voor ons aan de knoppen zit.

Ik ben ontzettend trots op mijn voordracht voor de Europese lijst, en ga vol energie campagne voeren voor een Brabander in Brussel."

Lees meer op www.tomberendsen.eu.