19 december 2018

Kerstcadeautje CDA: Graafse Gemeenteraad Ganzenbord

Tussen de besloten en de openbare raadsvergadering van 18 december in heeft Jochem Jacobs het college en iedere fractie een uniek exemplaar van Graafse Gemeenteraad Ganzenbord aangeboden. Met deze ludieke attentie wil het CDA het succesvolle verkiezingsjaar 2018 positief afsluiten.

CDA-fractievoorzitter Alex van Megen: "Als CDA zijn we de raadsleden, het college en de griffie ontzettend dankbaar voor de harmonieuze samenwerking. Ondanks onze verschillen van mening of inzicht, zetten we sámen de schouders onder het algemeen belang. Het is goed dat we tegenspraak zoeken en onze visies slijpen aan de argumenten van de ander. Zo dien je uiteindelijk de inwoners van Escharen, Gassel, Grave en Velp het beste."

Het idee om een spel aan te bieden kwam van de benjamin van het CDA. Jochem Jacobs is er een aantal uren zoet mee geweest. De verschillende teksten zijn met hulp van de twee 'oudere' CDA-raadsleden tot stand gekomen. Alex van Megen daarover: "Het is mooi om met een glimlach het kerstreces te beginnen. Een beetje zelfspot is, al zeg ik het zelf, heel gezond. De waarheid ligt immers in het midden en dat is precies waar je het Graafse CDA kan plaatsen: in het midden, waar je de nuance vindt."

De CDA-fractie wenst de leden van de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders, de medewerkers van de griffie, de ambtenaren van de werkorganisatie Cuijk-Grave-Mill en iedereen die - op welke wijze dan ook - met hen is verbonden een Zalig Kerstmis en een gelukkig nieuwjaar.

Roland Eijbersen, Jochem Jacobs, Alex van Megen

P.S.: Uiteraard gelden onze goede - en béste - wensen óók voor de inwoners van Escharen, Gassel, Grave en Velp. Zij krijgen deze, middels een kerstkaart, in de brievenbus.