29 september 2017

Laatste optreden in de raad van wethouder Eric Daandels

Op dinsdagavond 26 september woonde Eric Daandels voor de laatste keer als wethouder van Grave de openbare gemeenteraadsvergadering bij. Deze bijeenkomst werd gelijk gebruikt om formeel van Eric afscheid te nemen. Eric wordt wethouder in de gemeente Waalwijk. Alhoewel het de wens van Eric was om het afscheid klein te houden en geen receptie te willen, richtte burgemeester Roolvink aan het einde van de vergadering het woord tot hem.

Burgemeester Roolvink: “Nu de stap naar Waalwijk, en wie weet wat er verder gloort aan de horizon… (…) Je bent benaderbaar, aanspreekbaar maar niet onfeilbaar.” De burgemeester roemde Eric’s inzet, met vaak ingewikkelde ruimtelijke ordening dossiers. Daarbij was het niet altijd gemakkelijk voor hem als wethouder, maar Eric liet zich daarbij niet van zijn stuk brengen. De burgemeester kreeg de lachers op zijn hand toen hij memoreerde dat Eric “altijd kort van stof was”.

Ook CDA fractievoorzitter Ben Peters bedankte Eric voor al zijn inzet en overhandigde aan Astrid een mooie bos bloemen. “Je hebt zaken opgepakt waarmee je zwaar in de wind kwam. (…) Als wethouder is de wet je kader. (…) Toch is het je gelukt om de projecten tot een goed einde te brengen, waar wij als inwoners van Grave trots op kunnen wezen.”

Na de vergadering was er een informeel treffen. Deze avond waren tijdens de raadsvergadering ook de vrouw van Eric Astrid en hun zoon Luuk aanwezig. Verder waren er diverse CDA sympathisanten en andere belangstellenden die afscheid van Eric namen en hem het allerbeste voor de toekomst toewensten.

Tevens nam tijdens deze avond raadsgriffier Sophie de Best afscheid. Zij vertrekt naar Veghel voor een nieuwe betrekking. Het CDA Grave wil haar van harte bedanken voor alle inzet in de afgelopen periode voor de gemeenteraad en fractie.