15 februari 2020

Valentijnsactie CDA: Rozen en chocolade kusjes

Vrijdag 14 februari was het Valentijnsdag. De dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven. In de gemeente Grave waren het echter niet alleen verliefde stellen die elkaar een presentje gaven.

De afgelopen jaren greep CDA Grave Valentijnsdag aan om een bezoekje te brengen langs betrokken inwoners uit Escharen, Gassel, Grave en Velp. Uit elke woonkern werd iemand gekozen die een presentje mocht ontvangen als blijk voor zijn of haar inzet en betrokkenheid. Dit jaar werden er rozen en chocolade kusjes uitgedeeld. “Het zijn dan weliswaar geen koninklijke lintjes, maar de chocolade kusjes smaken lekker,” aldus CDA-raadslid Jochem Jacobs die de presentjes mocht uitdelen.

In Grave werd Hans van Etteger dit jaar verrast met het bezoek van het CDA. Al jaren zijn Hans en zijn vrouw Mieke, die recentelijk nog hun 50-jarig huwelijk vierden, bekende gezichten in Grave. Hun succesvolle juwelierszaak De Gouden Luifel is een begrip binnen en buiten Grave. Na 49 jaar een goed draaiende zaak te hebben gehad, hebben ze nu besloten dat De Gouden Luifel gaat sluiten. Reden genoeg om hen een kleine attentie te overhandigen.

Ook aan Jan en Andrea van Laarhoven werd een bezoekje gebracht. Jaren zijn beiden actief in de gemeenschap van Gassel. Zo draait Andrea mee in het bestuur van de Jeu de Boulesvereniging en Jan is betrokken bij de Dorpsraad van Gassel. Beiden zijn ook actief binnen de parochie. Gassel kan trots zijn op dit paar die keer op keer klaar staat om activiteiten in het dorp te ondersteunen.

Mirjam Schouten-Vanlaer, woonachtig in Escharen, is voor menige facebook bezitter geen onbekende. Als er een activiteit is in de gemeenschap, dan zorgt Mirjam voor de nodige publiciteit. Naast dat ze zich inzet voor de stichting Grave Promotie, waarbij ze helpt met het promoten van activiteiten in Grave en de kerkdorpen, vervult ze ook andere functies binnen stichtingen en verenigingen. Zo heeft ze zitting in de Raad van Inspiratie en denkt ze mee over het verder op de kaart zetten van Grave.

Tot slot werd er een bezoek gebracht aan Herman Verstegen. Voor menig Velpse inwoner geen onbekende. Hoewel Herman niet vaak in de schijnwerpers staat, kan zijn inzet voor het dorp niet onopgemerkt blijven. Herman levert trouw zijn bijdrage en hulp. Vooral actief voor de carnavalsvereniging voorziet hij in het op- en afbouwen van podia en tenten, zorgt hij voor een goed verloop van de Velpse optocht (welke eveneens de grootste optocht is in de regio) en hangt hij de Velpse vlaggen op langs de weg. Daarnaast zit hij reeds tientallen jaren in de kermiscommissie die afgelopen augustus nog een geweldig feest wist te organiseren en waar meer dan 400 jongeren op af kwamen.