Ties van Tuijl

In memoriam

Ties van Tuijl is geboren in 1940 in Helvoirt en bekend onder de agrarische bevolking maar ook daarbuiten. Vier jaar vertegenwoordigde hij het CDA in de gemeenteraad van de gemeente Haaren. In 2012 ontving hij destijds uit handen van pastoor Wil Smulders, de pauselijke onderscheiding Pro Ecclesia et Pontifici vanwege zijn inzet voor de kerk. Toen was hij al in het bezit van een koninklijke onderscheiding voor zijn vele werk op allerlei fronten.
De rasechte Helvoirtenaar ontving de pauselijke onderscheiding vanwege zijn 50 jarig jubileum als collectant in de Nicolaaskerk. Sinds de oprichting van de parochievergadering , ruim 26 jaar geleden draagt hij zijn steentje bij aan het overleg maar ook met fysieke arbeid. Vanaf 2010 is de bekende man uit Helvoirt een van de kosters van de Nicolaaskerk. Bovendien is de actieve vrijwilliger erg betrokken bij kerk en gemeenschap. Sinds de opening van het HelvoirThuis zette hij zich als vrijwilliger in voor dit multifunctionele centrum.