Jan van Iersel

Jan van Iersel, melkveehouder in Helvoirt. In de afgelopen raadsperiode heb ik me vooral gericht op de bedrijven in het buitengebied en de verenigingen. Mede door de steun van het CDA hebben  voetbalclubs Nemelaer en Helvoirt nu een mooi kunstgrasveld. In het kader van de duurzaamheid (wat voor het CDA een belangrijk verkiezingsitem is) wil ik me inzetten om voor de buitensportverenigingen te zorgen dat er overal LED verlichting en zonnepanelen komen.

Het CDA heeft de afgelopen raadsperiode zich ook bijzonder ingezet op het buitengebied. Zo is er op initiatief van het CDA een VAB –beleid gekomen en is de geurverordening voor de melkveehouderij aangepast. Voor de komende periode willen we het VAB-beleid verder uitwerken en willen we zorgen dat er een nieuw bestemmingsplan buitengebied komt.