29 januari 2023

CDA haalt Europarlementariër Berendsen naar de Kempen

Op uitnodiging van vier Kempense CDA-afdelingen (Valkenswaard, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Cranendonck) bracht CDA Europarlementariër Tom Berendsen op dinsdagmiddag 24 januari een bezoek aan en met verschillende ondernemers in deze gemeenten. Hij ging met de ondernemers in gesprek over o.a. de energietransitie en industriebeleid, onderwerpen waar hij zich in Brussel mee bezig houdt. Ook gedeputeerde Erik Ronnes, Tweede Kamerlid Inge van Dijk en Statenleden Kees de Heer en Tanja van de Ven sloten deze dag aan, zodat de lijnen tussen provincie, Den Haag en Europa kort blijven.

"De Kempense afdelingen hebben me wederom laten zien dat wij in Brabant oplossingen hebben die we in heel Europa kunnen gebruiken. Onze ondernemers behoren tot de top in hun sector door te blijven innoveren en investeren en daar mogen wij trots op zijn. Ik heb vandaag veel geluisterd en neem de aanbevelingen die ik van de ondernemers kreeg, mee naar de Brusselse onderhandeltafel."

Tom Berendsen is, naast zijn woordvoerderschap op energie, in het Europees Parlement rapporteur ook voor het Europese industriebeleid. Hij heeft er onder meer voor gepleit om minder afhankelijk te worden van andere delen van de wereld, de Europese industrie te vergroenen en meer te investeren in onderzoek en innovatie.