08 maart 2022

CDA Woonavond

HEEZE - Maandagavond 7 maart heeft de gemeenteraad besloten om de samenwerking met de Bank Nederlandse Gemeenten Gebiedsontwikkeling (BNG-GO) te beëindigen. Eindelijk! Een goede stap in de juiste richting. Hiermee krijgt de gemeente weer het alleenrecht over de gronden die nog overblijven in de Bulders.

Dit geeft veel mogelijkheden voor de nabije toekomst, want een bestemmingsplan is er al en is al onherroepelijk, wat zoveel betekent als geen onderzoeken meer nodig voor stikstof, geen ellenlange procedures doorlopen, maar de mogelijkheid om te bouwen.

Dat wil voor het CDA niet zeggen dat we het hele gebied meteen volgooien met huizen, maar wel dat we er een flinke slag in gaan slaan!

Als CDA horen we graag van u wat u als kans ziet om hier te verwezenlijken. Sociale woningbouw? Koop of huur? Grote villa’s of juist Tiny houses? Een cpo-project zoals een begijnenhofje of juist iets heel anders?

Het CDA organiseert een Woonavond om bij u op te halen waar we de komende periode op moeten inzetten. We geven geen gratis grond weg en we gaan ook geen stenen stapelen; we zijn een politieke partij die de afgelopen bestuursperiode veel goede dingen heeft gesteund en die steun willen we ook bieden voor een goed plan op de restgronden van de Bulders. Voor ons is een goed plan een plan dat gedragen wordt door haar eigen inwoners, vóór haar eigen inwoners. De wet geeft binnenkort de mogelijkheid om als gemeente haar eigen inwoners als eerste te bedienen en daar moeten we gebruik van maken.

Heel graag brengen we u met elkaar in contact om te zorgen voor een goede invulling nu we als gemeente weer de regie hebben. Eindelijk!

Kom daarom naar de woonavond van het CDA op 14 maart a.s.