Frank de Win

Frank is geboren en getogen in Leende. Na omzwervingen door Milaan, Dedemsvaart en Valkenswaard woont hij met zijn vrouw Willemien en zijn zoon en dochter, Nico en Ellen, op Boschhoven in Leende. Als wethouder is hij verantwoordelijk voor veel ruimtelijke portefeuilles; ruimtelijke ordening, openbare ruimte, verkeer, afval, wonen en volkshuisvesting, duurzaamheid, water, accomodatiebeheer, dorpsraden en de transitie van het landelijk gebied. Tevens heeft hij een aantal grotere projecten, zoals de realisatie van de MFA in Leende, voortgang van de Centrale As, de randweg om Heeze en de flankerende maatregelen onder zijn hoede. Aanvullend hierop heeft hij, na tientallen jaren, voor een doorbraak gezorgd in het verplaatsen van takelbedrijf Sprankenis, waarvoor de gemeenteraad onlangs het bestemmingsplan heeft vastgesteld en zorgde hij ervoor dat de herinrichting van het centrum van Sterksel snel kon worden uitgevoerd.

Voordat Frank in 2018 als wethouder aan de slag ging in zijn eigen gemeente was hij teamleider bij een handelsmaatschappij in Veldhoven. Hij is actief in het verenigingsleven, daar waar het kan. Als speler bij toneelvereniging KNAL en badmintonclub de Rammers en hij regisseerde de laatste jaren de komische acts van de ex-prinsen tijdens de Tonpraotavonden in Leende.

Frank staat op de tweede plaats op de kieslijst, maar is geen kandidaat voor een zetel in de gemeenteraad; als kandidaat-wethouder heeft hij een aantal mooie uitdagingen die hij aan zou willen pakken. Het marktplein van Leende nieuw leven inblazen, het realiseren van Tiny houses mogelijk maken voor o.a. starters op de woningmarkt en het doortrekken van de randweg naar industrieterrein de Poortmannen, om er een paar te noemen.