03 juni 2020

CDA Heusden zoekt nieuwe leden en CDJA-leden

Het CDA Heusden is bezig met versterking, vernieuwing en verjonging. Daarvoor is ze op zoek naar jongeren en anderen die politiek actief willen worden op welke manier dan ook! Zeker voor jongeren is lid zijn van een landelijke politieke partij erg interessant.

CDA Heusden is bezig met het oprichten van een eigen afdeling van het CDJA, de jongeren-organisatie van het CDA. Het is belangrijk dat ook jongeren politieke ervaring en kennis opdoen. Je hebt er je leven lang plezier van. Zeker bij een landelijke politieke partij met jongeren-organisatie kun je ontzettend veel leren en lol hebben.

CDA Heusden zoekt ook nieuwe mensen die bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen op de lijst willen en mee willen praten over de actuele onderwerpen van nu en in de toekomst. CDA Heusden doet veel aan scholing van nieuwe leden (samen met CDA landelijk en CDA provinciaal) en wil zo een kweekvijver zijn voor politiek talent.

Past het CDA bij jou?                                                                                                                                                                                                                Het CDA is een politieke partij, waar je op lokaal, provinciaal, landelijk en Europees  niveau actief kunt zijn. Het CDA is een middenpartij waar gedeelde waarden als rechtvaardigheid, solidariteit met je medemens, een duurzame wereld en het samen verantwoordelijkheid nemen, belangrijk zijn. De samenleving ontkerkelijkt en ook het CDA ontkerkelijkt. Je hoeft dus niet kerkelijk of gelovig te zijn om lid te worden.

Pas jij bij het CDA?                                                                                                                                                                                                                      Als jij graag mee wilt praten over hoe de samenleving en de omgeving eruit ziet, nu en in de toekomst, als jij graag je kennis en vaardigheden wilt vergroten op politiek gebied, als jij rechtvaardigheid en de gelijkwaardigheid van mensen belangrijk vindt, dan pas jij zeker bij het CDA.

Ben je nog onder de 31 jaar dan kun je dus ook lid worden van het CDJA, de jongeren-organisatie van het CDA! Het CDJA is een actieve jongeren-organisatie met zo’n 2000 leden in Nederland. Er zijn vele activiteiten, je doet op een gezellige manier kennis en ervaring op, je kunt er trainingen en cursussen volgen, je leert  er veel mensen kennen en maakt er vrienden voor het leven.

Een combi-lidmaatschap van CDJA en CDA kost het eerste jaar slechts €5,- (daarna €22,20 per jaar). Ben je ouder dan 31 jaar dan kost het lidmaatschap het eerste jaar slechts €19,95 en daarna €20,- per kwartaal.

Ben je geïnteresseerd? Meld je dan aan als lid via de website www.cdaheusden.nl of vraag meer informatie  via tel. 06-15187263 of per e-mail [email protected].