23 november 2022

Eindelijk besluit voor Drietrompetterstraat

Eindelijk komt er een einde aan de overlast en onveilige situatie die door vrachtwagens veroorzaakt wordt in de Drietrompetterstraat. In het Brabants Dagblad van 23 november is te lezen dat het college binnen enkele weken het besluit zal nemen om de Drietrompetterstraat af te sluiten voor zwaar vrachtverkeer. Een dag eerder stond de vertegenwoordiger van de bewoners van deze smalle en doodlopende straat nog bij de Raad van State om de gemeente Heusden te dwingen een besluit te nemen.

CDA Heusden heeft de situatie de afgelopen jaren nauw gevolgd en hier vele kritische vragen over gesteld. Met het besluit om deze smalle doodlopende straat af te sluiten voor vrachtverkeer volgt het college ons advies om te handelen  in het algemeen belang. Wij zijn blij met dit collegebesluit dat van voortschrijdend inzicht getuigt, maar betreuren de jarenlange procedures en zelfs rechtszaken van burgers die hiervoor nodig waren.

Door het besluit in de vorm van een pilot uit te voeren kunnen onderzoeksgegevens verkregen worden voor de gewenste herinrichting van de Vismarkt. Volgens onze visie is de Vismarkt van ons allemaal. Een centraal en gezellig ontmoetingspunt voor bewoners met ruimte voor ondernemers en bezoekers die komen genieten van de cultuurhistorische omgeving.

Als CDA Heusden staan wij midden in de samenleving. Heeft u het idee dat u tegen een bestuurlijke muur oploopt of krijgt u geen reactie? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Met het algemeen belang als leidraad helpen wij u graag.