08 maart 2020

Internationale Vrouwendag in Hilvarenbeek

In Hilvarenbeek wordt de nodige aandacht besteed aan de Internationale Vrouwendag.

Namens de organisatie nodigen wij je uit voor de viering van Internationale Vrouwendag op zondagmiddag 8 maart van 14.00 tot 18.00 uur in Elckerlyc. Het wordt een afwisselende en boeiende middag voor vrouwen én mannen.

Vrouwenpower met powervrouwen
De presentatie van deze middag is in handen van een echte powervrouw: Lilian Damen, directievoorzitter bij de Rabobank. Lilian gaat in gesprek met vijf andere powervrouwen. Esmah Lahlah, wethouder in Tilburg; Birgit Verstappen, gepromoveerd in de theologie en voormalig Statenlid, Fara Omarzada van VluchtelingenWerk, Martijne van Dijk, internationaal musicus en Lian Smits, bestuurder van Sterk Huis. Verder staan op het programma: Rauwkost met een preview van Suffragettes, vrouwenkoor Bontekakelkippen, kunstproject van Carla van Gisbergen, Syrische dansgroep Watan Dabke met een optreden en een workshop. Zotte Lotte verzorgt de kinderopvang in de bibliotheek. Zie ook de flyer onderaan bij deze  mail.

Vrouwen in de politiek
Hilvarenbeek heeft zich onlangs aangesloten bij Gemeenten4GlobalGoals. Dat betekent dat Hilvarenbeek werkt aan de 17 duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties. Een van de doelen is het bevorderen van actieve en evenredige deelname van vrouwen in lokale politiek en bestuur. Dit was de aanleiding voor ons, Beekse vrouwen in de politiek, om hiervoor op Internationale Vrouwendag aandacht te vragen.

Vier de vrijheid
Het thema van Internationale Vrouwendag is dit jaar Vrijheid. Wat betekent dat voor vrouwen? Zijn vrouwen vrij om te doen wat zij willen doen? Wat betekent vrijheid in een steeds radicaler wordende samenleving? Hoe kunnen vrouwen in de politiek de waarden van vrijheid bewaken? En wat betekent vrijheid voor vrouwen die gevlucht zijn? Deze vragen komen aan bod op 8 maart volgens de formule van de Bikse Talkshow.

Reserveer een kaartje
Kaartjes reserveer je via https://www.cultureelcentrumelckerlyc.nl/programma/vrouwenpower/. De toegang is gratis en er is kinderopvang aanwezig.
Graag verwelkomen we je samen met je partner, dochters en zonen op zondag 8 maart.

Namens de organisatie van Vrouwenpower: Carla, Cathy, Cia, Gon, Leane, Margret, Myriam, Rian, Silvia, Suzanne, TychoNamens Vluchtelingenwerk: Fara Omarzada, Carla van GisbergenNamens de organisatie van de Bikse Talkshow: Mai van Limpt, Brigit Moonen, Emmanuel Naaijkens