23 februari 2021

Politiek dichtbij met 2 Online debatten

CDA: politiek dichtbij met 2 Online debatten

Gewone bijeenkomsten in Elkerlyc of in de dorpshuizen zijn door COVID nog steeds niet mogelijk. Lastig, maar voor het CDA geen reden om bij de pakken neer te zitten. Met de Tweede Kamerverkiezingen op komst halen we kandidaten Online naar ons toe. We houden twee bijeenkomsten over actuele thema’s en nodigen U uit mee te doen. We gaan het hebben over sociale onderwerpen en over woningbouw voor jongeren.

Meedoen? Meld je dan aan via [email protected]  (onder vermelding je naam, de bijeenkomst waaraan je wilt meedoen en mailadres waarnaar we de link voor de bijeenkomst kunnen sturen).

Maandag 1 maart, 16.45 – 17.45 uur, "Burgers weer centraal in sociale voorzieningen"   René Peters (45 jaar),  “Mijn missie als Brabants Kamerlid is de echte werkelijkheid van mensen naar Den Haag te brengen”

René Peters zet zich in Den Haag als CDA-kamerlid in voor de sociale kant van Nederland. René gaat online in gesprek over onderwerpen die in Hilvarenbeek volop aan de orde zijn. U kunt mee doen aan het gesprek. Over de jeugdzorg, de WMO en onze buurtondersteuners in de dorpen. Ook heeft René een 4-tal podcasts gemaakt over de jeugdzorg. Wilt U weten welke tips hij voor ons heeft of heeft U vragen aan hem? Schrijf dan in om mee te doen. Maar ook andere onderwerpen zijn welkom. (aanmelding tot 28 Februari, 20.00 uur)

Dinsdag 2 maart, 19.30 -21.00 uur:  "Woningbouw knelpunt voor onze jongeren" Julius Terpstra en Marcel Deryckere

Er wordt nog steeds te weinig gebouwd. Ook in Hilvarenbeek komen jongeren nog onvoldoende aan bod. Wij nodigen jongeren uit onze gemeente uit in gesprek te gaan met CDA Tweede Kamerlid en woningbouwwoordvoerder Julius Terpstra. Julius zet zich in voor méér woningbouw en kansen voor onder/bij foto jongeren. Hoe moet het beter? Omdat de provincie Brabant een rol speelt bij de bestemmingsplannen doet ook Marcel Derijckere mee. Hij gaat over de woningbouw in Provinciale Staten. Jongeren uit de 5 dorpskernen hebben vorige week een lijst met knelpunten opgesteld. Een mooie aanzet tot het debat. Ook U kunt meedoen, jong of minder jong. (aanmelding tot 1 maart, 20.00 uur)