Wout van Oostrum

kandidaat nr. 14

Wout van Oostrum (*1942 Someren) is een boerenzoon die op latere leeftijd kansen benutte om te gaan studeren en hogerop te komen. Onder meer als ambtenaar en later rentmeester kon hij bijdragen aan de instandhouding van een vitaal Nederlans platteland. In die hoedanigheid was hij ook gemeenteraadslid in het Zeeuwse kapelle Wemeldinge (1990-1994).

Sinds 1986 woont, werkt en geniet hij in Hilvarenbeek. Naar zijn volle overtuiguing ligt de kracht van het CDA in  "Eenheid in Verscheidemheid" (zoals de beroemde denker Augustinus eeuwen geleden al verkondigde). Aan dit ideaal kunnen zeker ook de jongeren van het CDA zinvolle en profijtelijke bijdragen leveren.

Dat kan beslist ook via de praktijk gerichte training en effcetieve scholing. Dat is overtuigend gedemonstreerd door het instituut dat de prominenete CDA-er Piet Steenkamp in de twintigste eeuw al voor ogen had. Nederlandse jongeren die van aanpakken houden en energie genoeg bezitten kunnen het in de 21e eeuw nog steeds ver schoppen.