19 maart 2022

Bezoek IBN cuijk

Op 17 Maart heeft de gemeenteraad van het Land van Cuijk, waaronder CDA-raadsleden Jochem Jacobs en Hans Vermeulen IBN te Cuijk bezocht.

De gemeente Land van Cuijk is, samen met de andere gemeenten waar de IBN actief is (waaronder in Oss en de nieuwe gemeente Maashorst), eigenaar van IBN.

Deze mooie instantie zet zich al jaren in voor het ondersteunen van mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Dit zijn niet alleen mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking, maar ook mensen die gewoonweg geen baan hebben/kunnen vinden. Partijen die iets gedaan willen hebben, klein of groot, kunnen voor de menselijke maat bij de IBN terecht. Zo maken ze koffiezetapparaten, maar stellen ze in opdracht van Hertog Jan ook bierpakketten samen.

IBN zorgt inmiddels voor 3760 banen. De mensen die er werken doen dat met veel plezier. “Je merkt gewoon aan alles dat mensen die er mogen werken enthousiast zijn. Ze worden goed behandeld, krijgen de aandacht en begeleiding en voelen zich gewaardeerd en gerespecteerd”, aldus raadslid Jacobs. “Je voelt je als raadslid en inwoner van de gemeente trots om een dergelijke dienst te kunnen bieden. Iets wat andere gemeentes zoals Nijmegen niet hebben”.