Het CDA Land van Cuijk heeft samen met de fracties PvdA/GroenLinks, Team Lokaal, SP en LPG een noodfonds energie armoede mogelijk gemaakt voor de inwoners van de gemeente Land van Cuijk. Donderdagavond stemde de gemeenteraad hier vrijwel unaniem mee in. Een ongelooflijk gevoel van trots overheerst. Er werd over partijbelangen heengestapt, waardoor de basis voor het oprichten van dit fonds tot stand kon komen. De gemeenteraad kan hierdoor iets concreets doen voor onze inwoners in deze moeilijke tijden.

Her noodfonds heeft bij de start een budget van vier miljoen euro. Het college gaat hiermee aan de slag! Het CDA wil dichtbij de inwoners staan en de mensen die het nodig hebben, helpen om de winter warm door te komen. Daarnaast weet het CDA welke belangrijke sociale rol verenigingen en gemeenschapsaccommodaties spelen voor onze inwoners hebben. Ook zij worden via dit noodfonds ondersteund. Bewoners, verenigingen en gemeenschapsaccommodaties kunnen aanspraak maken op dit fonds. Het CDA roept hen dan ook op zich te melden bij de gemeente.

CDA Land van Cuijk
Twan Stiphout,  Hanneke van der Velden