24 november 2021

CDA schenkt soep aan lokale instellingen

[Arena Lokaal - 24-11-2021] De afgelopen maanden heeft het CDA in haar campagne in Escharen, Gassel, Grave en Velp middels verschillende acties aandacht gevraagd voor de verkiezingen van 24 november. Zo zijn er vogelhuisjes uitgedeeld op de markt, werden taarten, cakes en andere lekkernijen gebakken, t-shirts gesponsord aan de bootcampers op het EGS’20-terrein en hield de partij een poll over de invulling van de rotondes langs de N324.

“Voor mij voelt het als een geslaagde campagne en ik hoop dat deze acties gewaardeerd werden”, vertelt Jochem Jacobs, nummer 5 op de CDA-kieslijst. “We informeren mensen en hebben lokale standpunten opgesteld in samenspraak met inwoners. Maar we vragen ook aandacht voor de verkiezingen en dat doe ik liever met iets waar mensen ook wat aan hebben”.

Ceriel Bolwerk, onder andere producent van lokale pompoenen, is gevraagd of hij pompoenensoep kon maken die kon worden uitgedeeld op de markt. Jacobs: “Dankzij zijn bereidwillendheid en heerlijke kookkunsten hebben we vrijdag 12 november, naast de vogelhuisjes, op de markt ook pompoenensoep kunnen uitdelen. Echter vonden we het uitdelen van pompoenensoep niet verantwoord nadat bekend werd dat de corona-maatregelen werden aangescherpt. Om die reden is daarom besloten om de soep die we overhielden als blijk van waardering, in de vorm van een goodiebag, te geven aan lokale instellingen, waaronder de Gastvrijheid (foto) en het Stoofhuis. We waarderen hun inzet en wilden dat dan ook op deze manier laten blijken”.

Woensdag 24 november zijn de verkiezingen in het Land van Cuijk. De eerste resultaten van de verkiezingen worden later die avond bekendgemaakt.