13 april 2022

CDA steunt wijkraad Grave West in wens voor accommodatie

Tijdens de raadsvergadering van 7 april werd door de gemeenteraad uitgebreid gesproken over de wens van de wijk Grave West voor een gemeenschapsaccomodatie. Al meer dan 2,5 jaar zijn ze als wijk bezig om een accommodatie te realiseren. Op verzoek van de gemeente zijn ze als wijk inmiddels uitgebreid aan de slag met het oprichten van een beheersstichting. Om deze stichting op te kunnen richten en de benodigde documenten te kunnen opstellen is er echter meer informatie nodig over de toekomstige locatie en de mogelijke kosten. Hiervoor vragen ze het College om hulp.

Als CDA hebben we, samen met de andere fracties in de raad, bij het College aangedrongen om actief het gesprek aan te gaan met de initiatiefnemers. Samen aan de slag te gaan om de diverse obstakels op te pakken zoals het verkrijgen van inzicht in de locatie, kosten en beheer. Er is een intentie om tot een positief eindresultaat te komen. Het CDA blijft de ontwikkelingen actief volgen.