16 december 2022

Hoogste tijd voor een mtb routenetwerk in het Land van Cuijk

Vele honderden mountainbikers genieten wekelijks van de toertochten, georganiseerd door de vele fietsverenigingen in het Land van Cuijk. De CDA fractie zou dit graag willen versterken door de aanleg van meerdere officiële en vaste mtb-routes (mountainbike-routes).

Ons toerisme, de buitensport en de natuur zijn er bij gebaat dat er één groot vast routenetwerk ontstaat. Onze bosrijke omgeving is een prachtige groene ruimte, waarin buitensport, mits met een zorgvuldig doorlopen proces, prima kan plaatsvinden met meerwaarde voor recreatie en natuur.

Deze week heeft het CDA vragen gesteld aan het college, om de mogelijke realisatie van een mtb-routenetwerk in het Land van Cuijk onder de aandacht te brengen. Natuurlijk zijn er ook nog meer buitenactiviteiten die aandacht verdienen, zoals wandel- en ruiterpaden, maar voor dit moment richten we ons  moment op de mtb-routes. Laten we samen gaan voor een avontuurlijk Land van Cuijk!