14 maart 2023

Mooie plannen voor sporthal in Mill en steun aan burgerinitiatief!

Sporthal De Looierij Mill

In de raadsvergadering van 9 maart stond sporthal de looierij op de agenda. Mooi om te zien dat besloten is om het achterstallig onderhoud nu eindelijk uit te gaan voeren, zodat de sporthal er weer tegen kan voor 10 jaar. Ook is er een besluit genomen om op zoek te gaan naar een betere locatie voor de sporthal over 10 jaar. Het school-sportcluster lijkt ons als CDA een logische locatie, aldus raadslid Moniek van den Elzen. Samen met Team Lokaal, Liberaal Land van Cuijk, Groen Links-PvdA hebben we een amendement ingebracht, waardoor er een breed onderzoek zal plaatsvinden naar de meest geschikte locatie voor de nieuw te bouwen sporthal in Mill. Ook is in dit amendement opgenomen dat de bestemming van de grond waarop de huidige sporthal is gevestigd nu nog niet wordt vastgelegd, maar om in samenspraak in de toekomst tot goede plannen te komen.

Het school-sportcluster lijkt ons als CDA een logische locatie - Moniek van den Elzen

Meekoppelkansen en steun aan Burgerinitiatief Mill

In het onderzoek naar een nieuwe locatie van de sporthal wordt ook gekeken naar (mee)koppelkansen zoals het Burgerinitiatief behoud Voortgezet Onderwijs Mill. Hiervoor hebben we samen met LLvC een motie ingediend. Deze motie is met brede steun vanuit de Raad aangenomen en gesteund door het college.

Mocht het burgerinitiatef slagen en het middelbaar onderwijs in Mill blijven, dan zou een nieuwe sporthal met daarin de middelbare school, een mooie koppelkans zijn. Daarmee kun je inspelen op breed onderwijsaanbod voor 0-16 jaar en dit in combinatie met binnen- en buitensport, bewegen en gezondheid op een fijne veilige plek. Dit zou een mooie kans zijn die er ligt, aldus Moniek van den Elzen, maar er zijn meer koppelkansen denkbaar.

Kortom, het was een constructieve raadsvergadering met een goede samenwerking in de raad met mooie resultaten voor Mill en brede steun aan het burgerinitiatief.

Voor vragen kun je mailen naar: [email protected]