28 oktober 2021

Kies voor jouw wijk op 24 november en ga samen met ons aan de slag!

Samen met de wijk aan de slag! Dat is de insteek van het CDA Land van Cuijk voor de gemeenteraadsverkiezingen op 24 november. Joost Hendriks, Albrecht Martens, Celal Gönen en Robert van Hemmen wonen allen in Cuijk en hebben samen met veel dorpsgenoten de speerpunten van het verkiezingsprogramma voor het CDA Land van Cuijk mede vorm gegeven. Om alle wijkgenoten de kans te geven om invloed te hebben op de ontwikkeling van hun wijk, sturen zij alle bewoners en buren een ansichtkaart met de uitnodiging om op zaterdag 6 november langs te komen. Zij staan die dag, samen met lijsttrekker Bouke de Bruin, bij 4 lokale supermarkten met de koffie klaar om alle ideeën voor de wijk te verzamelen, waarmee ze in de nieuwe gemeenteraad aan de slag willen gaan!

Samen aan de slag
“Op wijkniveau leven specifieke thema’s net zoals dat in de dorpen van de gemeente geldt. Wij hebben nagenoeg in elke wijk van Cuijk een sterke kandidaat wonen die voor de wijk in actie komt”, aldus lijsttrekker Bouke de Bruin van het CDA. “Dit is dan ook de kracht van het CDA: wij wonen in de wijk, zijn er voor de wijk en werken samen met de wijk. We kiezen uiteindelijk samen hoe onze wijk er in de toekomst uit komt te zien, met buren en buurtgenoten, vandaar ook ons verkiezingsthema: Samen aan de slag!”

Centrum op de kaart
Zo zet Joost Hendriks zich, sinds 2018 wethouder in Cuijk, in voor een kwalitatief centrum. “Het centrum van Cuijk verdient een goede uitstraling, waarmee we niet alleen bewoners uit Cuijk maar ook breder binnen en buiten de gemeente naar ons centrum en de lokale ondernemers kunnen trekken”.

Padbroek actief
Voor Padbroek is Albrecht Martens dé kandidaat. Albrecht is sinds 2020 raadslid, leefbare wijken en een veilige woonomgeving zijn voor hem belangrijke thema’s. “Padbroek bruist van de energie en dit willen we ook zo houden. Op het gebied van verkeersveiligheid is er nog wel wat te winnen.”

De Valuwe is trots
De wijk de Valuwe is de afgelopen jaren enorm verbeterd en de mensen daar zijn trots op. Dit positieve wijkimago wil kandidaat Celal Gönen de komende jaren verder uitbouwen, door de bewoners verder te ondersteunen met het opzetten van initiatieven uit de wijk.

De Heeswijkse Kampen sociaal betrokken
Kandidaat Robert van Hemmen zet zich in voor een veilige wijk voor bewoners en kinderen. “Er is de laatste jaren veel geïnvesteerd in de verkeersveiligheid, maar toch zijn er nog regelmatig verkeersincidenten rondom de school. Het aanspreken van mensen op gedrag is hierbij vooral van belang, maar dit durft niet iedereen. Hier wil ik verandering in brengen!”, aldus Robert. “Ook is sociale veiligheid en drugsoverlast de laatste tijd een actueel thema. Een buurtpreventieteam bestaande uit wijkbewoners kan onze wijk helpen om ongewenst gedrag snel te signaleren en aan te pakken in samenwerking met de politie.”

Op zaterdag 6 november zijn we:

• 09.00 uur tot 10.30 uur te vinden bij de Aldi
  • 11.00 uur tot 12.30 uur te vinden bij de Jumbo
  • 13.00 uur tot 14.30 uur te vinden bij de Jan Linders
  • 15.00 uur tot 16.30 uur te vinden bij de Lidl

Wij geloven in de kracht van inwoners: Samen aan de slag!

Voor meer informatie of vragen kunt u zich wenden tot Mark Janssen – van Gaal, campagneleider CDA Land van Cuijk op 06-40402440 of [email protected]