Arno Rombouts

Bestuurslid

Strategische agenda / procesbewaking

"De kracht van de samenleving staat centraal!"

Arno Rombouts is bij toeval neergestreken in St. Anthonis. Een kleine 20 jaar gelden waren daar mooie bouwkavels beschikbaar waar hij en zijn gezin zijn gaan wonen. Onze gemeente sprak Arno direct aan. St. Anthonis is een gezellig dorp, gelegen in een mooie omgeving met veel ruimte en zijn werk in Elst is goed te bereiken.

Zijn wieg stond in de Kempen, en zijn familie is verweven met het gilde. Toen het gilde in Sint Anthonis werd heropgericht was dit een mooie gelegenheid voor hem om meer mensen te leren kennen in St. Anthonis en hierbij betrokken te zijn.

In de loop der jaren is hij intensief betrokken geraakt bij het dorpsleven in Sint Anthonis. Zo mocht hij als Prins Arno tijdens het carnaval van 2019 de scepter zwaaien over het Zeikmeikenrijk!

In het verleden zijn de gildes opgericht ter bescherming van de mensen. Anno 2014 hebben we daar andere instanties voor, maar door zich dienstbaar op te stellen aan de samenleving, willen de gildes ook een bijdrage leveren aan de sociale samenhang van dorpen en gemeenschappen. Zo kun je Arno en zijn gildebroeders regelmatig op de duofiets aantreffen, waarmee ze met de ouderen van het Hoogveld, een mooi tochtje maken. Ook met het jaarlijks opbouwen van de kersstal op de Brink van Sint Anthonis, dragen ze graag hun steentje bij. Dit alles past bij de denkwijze van Arno: ”Je moet er samen uitkomen, in je gezin, op je werk en in je dorp. Samen oplossingen vinden. Daarom is het ook goed dat de lokale politiek sterk verweven is met de samenleving”. Arno voelt zich thuis bij het CDA. Immers, deze partij stelt de samenleving centraal en gaat uit van de kracht van de mensen. Minder overheid, meer samenleving.