25 november 2021

Kandidaten GR22

CDA kiest voor continuering met Mieke Broeders-Habraken als lijsttrekker

De leden van het CDA in de gemeente Loon op Zand kozen tijdens de algemene ledenvergadering op 25 november 2021 opnieuw Mieke Broeders-Habraken (58) tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. De leden spraken ook hun vertrouwen uit naar Kees Grootswagers door hem opnieuw als raadslid van het CDA voor te dragen.

Mieke, woonachtig in De Moer, zit vanaf 2010 in de gemeenteraad. Met haar nuchtere kijk op de complexe materie weet zij de politieke boodschap op een begrijpelijke wijze te verwoorden. Als verbinder krijgt zij mensen en inhoud op één lijn. Mieke heeft aangegeven na de verkiezingen als fractievoorzitter de raadswerkzaamheden te willen voortzetten. Daarnaast is zij werkzaam als analist in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg en heeft met haar man Sjef de zorg over het eigen agrarisch bedrijf. Ze hebben drie uitwonenden kinderen. Voor de ZLTO was Mieke tot voor kort voorzitter van de afdeling Dongen-Loon op Zand.

Op plaats 2 staat Kees Grootswagers uit Kaatsheuvel. Hij was als raadslid van 2002 tot 2014 en wethouder van 2014 tot 2019 erg zichtbaar in de gemeente voor inwoners, verenigingen en ondernemers. Dat is nog steeds zo, omdat hij wekelijks een column in De Duinkoerier schrijft over monumentale elementen in Kaatsheuvel. Kees is volgens de leden een geschikte kandidaat als steun voor de lijsttrekker en inhoudelijke versterking van de fractie in de komende raadsperiode.

Op plaats 3 staat Anthony Maas uit Loon op Zand. Hij is sinds december 2020 raadslid voor het CDA. Als archiefmedewerker bij Streekarchief Langstraat Heusden Altena was Anthony afgelopen jaar onder andere te zien in cultuur-historische programma’s van de publieke omroep. Hij heeft als jonge volksvertegenwoordiger voor het CDA bewezen dat hij de politiek dichter bij de burger weet te brengen. Anthony is lid van de jongerenorganisatie CDJA.

Op plaats 4 staat nieuwkomer Rob van Hest uit Kaatsheuvel. In de korte tijd dat Rob woonachtig is in onze gemeente is hij snel ingeburgerd door onder andere kennis te maken met verschillende verenigingen. Hij is sinds december 2020 fractieondersteuner voor het CDA.

Van de zittende raadsleden hebben Dana Pollaert-Veltman en Georg van Kleij laten weten hun inzet voor het CDA als raadslid om persoonlijke redenen te beëindigen. Beiden hebben aangegeven de fractie als fractieondersteuner blijvend bij te willen staan. Zij staan op de plaatsen 5 en 6 van de lijst.

De nieuwe kandidaat Riekje van Vugt-Buter (nr. 7) uit Loon op Zand vult de lijst aan. Riekje is in 2020 verhuisd naar onze gemeente. Zij was in de gemeente Drimmelen fractievoorzitter voor het CDA in de gemeenteraad. Riekje is bestuurslid en lid van CDA Vrouwen, dat zich op verschillende manieren inzet voor de gelijkwaardigheid tussen vrouwen en mannen.

Bekende gezichten uit de samenleving maken de lijst compleet: Cees Sprangers (nr. 8), Marianne Spitters-Maas (nr. 9), Gert-Jan van den Dries (nr. 10), Gerben Burgmans (nr. 11), Ruud Giesbers (nr. 12), Kees Roelofs (nr. 13) en Herman van Gulik (nr. 14).

Het CDA levert een sterk team van kandidaten, met nieuwe en bekende gezichten, met ambitie en ervaring en een programma waarbij de samenleving aan zet is. Met elkaar wil het CDA bouwen aan een samenleving waarin aandacht is voor elkaar, waarin mensen tot hun recht komen en waarin het goed en veilig wonen, werken en leven is. Wij willen samen met u kordaat gaan doorpakken. Voor het CDA telt iedereen!