04 maart 2018

Nieuwe snelfietsroute OK, maar OOK oplossing voor MARIAHEIDE!

Opnieuw nam CDA-fractielid Anke Koenen-Raijmakers op 1 maart jl het woord, tijdens de commissievergadering in Rooi, want wethouder Van Rooijen had begin dit jaar immers toegezegd het verkeersprobleem in Mariaheide te zullen aanpakken. De vraag: wat heeft ie klaargespeeld?

Eerder dit jaar: Met een kraakhelder betoog, tijdens de Beeldvormende Avond van 25 januari jl in Sint-Oedenrode, maakte CDA-fractielid Anke Koenen-Raijmakers haar punt duidelijk: ‘Onze partij maakt zich zorgen over de veiligheid van met name de fietsende jeugd op de doorgaande Pastoor van Haarenstraat in Mariaheide. Dat geluid kwam ons ter ore tijdens de gesprekken met de dorpsraad en dat nemen we uitermate serieus."

De plannen voor de nieuwe F50, een snelfietsroute van Veghel naar Uden via Maraheide, beginnen vorm te krijgen. Dorpsraad Mariaheide kan zich vinden in de aanleg van deze F50, maar trok al diverse keren aan de bel om een oplossing voor de onveiligheid in het dorp. Tijdens de commissievergadering vorige week deed Van Rooijen de toezegging om voor 1 juli een voorstel voor een oplossing te zullen voorleggen aan de gemeenteraad van Meierijstad. Dat viel in goede aarde, maar het CDA blijft de vinger natuurlijk stevig aan de pols houden.

Daarnaast blijft de CDA-fractie alert op ontwikkelingen rondom de F50-plannen: worden belanghebbenden (omwonenden en partijen) wel op tijd en voldoende gehoord? Is de financiele begroting wel volledig? En helder op detail?                  MEIERIJSTAD - 3 maart 2018