Dienstverlening - Alles voor een glimlach

Dienstverlening  alles voor een glimlach
 
Snelle vriendelijke service, klant is koning  Het CDA staat voor een snelle en vriendelijke dienstverlening waarbij inwoners zich welkom voelen, een goede service ervaren en waar een afspraak wordt nagekomen. Doordat mensen en de samenleving veranderen, moet de overheid mee veranderen. Dat moet je als inwoner merken als je contact hebt met de gemeente of als er in je omgeving iets gaat veranderen. Het CDA wil de komende jaren investeren in betere en snellere dienstverlening waarbij de gemeente, meer dan nu, gehouden is aan haar afspraken. 
 
Persoonlijk contact en gemak 

De gemeente Mill en Sint Hubert heeft geen eigen ambtelijke organisatie meer. Ambtelijke taken zijn overgedragen aan de werkorganisatie CGM (Cuijk, Grave, Mill). Om het bekende ‘kastje naar de muur’ te voorkomen is het CDA van mening dat er steeds meer met vaste contactpersonen moet worden gewerkt. Medewerkers met wie inwoners rechtstreeks contact kunnen leggen en afspraken kunnen maken. 


Lagere kosten

De kosten van vergunningen horen kostendekkend te zijn. Het CDA gaat de komende periode op zoek naar het antwoord op de vraag waarom eenzelfde vergunning in bijvoorbeeld Cuijk goedkoper kan zijn dan in Mill. Wij vinden dit opmerkelijk, aangezien de vergunningen worden verleend door een en dezelfde organisatie. Wanneer dit wordt veroorzaakt door een verschil in doorberekende kosten moet de organisatie iets doen aan de kosten en het niet laten compenseren door inwoners. 

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.