19 juni 2017

Ondernemers en inwoners van Klundert zien de weekmarkt graag op een andere locatie!

In het kader van de centrumontwikkeling van Klundert , is er vanuit vertegenwoordigende partijen namens winkeliers/ondernemers en inwoners, reeds vaker verzocht om verplaatsing van de weekmarkt.

De huidige standplaats van de kleinschalige markt in de Molenstraat zorgt voor afsluiting van een doorgaande weg, die deel uitmaakt van een logische rijrichting bij winkelbezoek; men rijdt het winkelgebied in via de Voorstraat en verlaat het winkelgebied veelal via de Molenstraat (“een rondje Klundert doen”).  Bovendien zijn een groot aantal parkeerplaatsen door de afsluiting op donderdag niet bereikbaar. Het centrum van Klundert is al beperkt qua parkeermogelijkheid. Winkeliers merken, dat ondanks de aanwezigheid van de gewaardeerde weekmarkt, er juist minder winkelend publiek is. Dit heeft volgens hen te maken met de wegafsluiting én daardoor tevens minder bereikbare parkeerplaatsen.

Ondanks herhaald verzoek vanuit ondernemers / inwoners, werkt het college tot op heden hieraan niet mee en ook nog zonder duidelijke opgave van redenen. Onbegrijpelijk vindt het CDA. De centrumontwikkeling van Klundert laat al geruime tijd op zich wachten en juist door mee te werken aan een dergelijk eenvoudig verzoek, laat het college zien dat zij ondernemers/ inwoners daadwerkelijk serieus neemt.

Als je als gemeente van alles optuigt (gebiedsplan avonden, stadstafel/stadsraad avonden) en belanghebbenden actief laat meedenken, dan zou je hun wensen en suggesties ook ter harte moeten nemen doch in ieder geval met concrete argumenten moeten komen op het moment dat je niet bereid bent mee te werken. CDA Moerdijk stelt hierover artikel 35 vragen aan het college van B&W.

Download hieronder de vragen van CDA Moerdijk: