27 juni 2017

"Dag en nacht zorg in Bult van Pars"

Op de Bult van Pars worden 28 koop- en 21 huurappartementen gebouwd en er komt een zorgpost die 24 uur per dag bemand is. Woningbouwvereniging Brabants Westhoek en zorginstelling Prisma hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten.

Met deze tekst opende fractievoorzitter Désirée Brummans haar pleidooi om de ontwikkeling van de Bult van Pars nu eindelijk eens voortvarend op te pakken. De tekst was door haar overgenomen uit een krantenartikel uit 2003.

Ons gerespecteerd CDA-lid Johan den Hollander had haar het artikel bezorgd.

Nu 14 jaar later doet het CDA samen met VVD en OM opnieuw een poging om de Bult van Pars tot ontwikkeling te brengen. Samen dienden ze een motie in met het verzoek aan het college om te onderzoeken wat het afgraven van de Bult van Pars kost inclusief het saneren van de grond. De partijen willen het resultaat van dit onderzoek in het najaar gepresenteerd krijgen om vervolgens knopen door te hakken. De ontwikkeling van de Klundertse Bult is een belangrijk onderdeel van de centrumontwikkeling van Klundert. Het plan hiervoor is in maart 2014 door de gemeenteraad goedgekeurd. De hoogste tijd vindt het CDA om eindelijk tot actie over te gaan. Inwoners van Klundert worden ongeduldig en het CDA met hen. Wij houden u op de hoogte.

Met speciale dank aan Johan den Hollander