29 juni 2017

Eindelijk schot in de situatie weekmarkt Klundert

Sinds 2008 doet het KOK pogingen om de weekmarkt in Klundert verplaatst te krijgen.

Redenen; iedere donderdag wordt de Molenstraat afgesloten voor verkeer waardoor het gebruikelijke rondje rijden door de Voorstraat en Molenstraat niet mogelijk is. De winkeliers stellen dat hierdoor aanmerkelijk minder winkelend publiek is die dag.

Begin dit jaar nog liet een ambtenaar van gemeente Moerdijk per mail aan de KOK weten dat het college na belangenafweging de weekmarkt niet wilde verplaatsen.

Het CDA stelde hierover kort geleden vragen aan het college. De antwoorden die wij vandaag al ontvingen zijn zeer bemoedigend. Het college wil kennelijk toch meewerken en marktmeester P. Soeters heeft de taak om in overleg met de standhouders een andere locatie te vinden. Het Stadhuisplein behoort tot de mogelijkheden.

Wij zijn benieuwd hoe lang het duurt voordat wij de markt op de nieuwe locatie mogen bezoeken.Sinds 2008 doet de KOK pogingen om de weekmarkt in Klundert verplaatst te krijgen.