03 juli 2017

Rondje Zevenbergen, Centrum ontwikkelingen wat staat er te wachten voor de komende jaren.

Vrijdagmiddag 30 juni waren Désirée Brummans, Henriette Dane en Leo Smid aanwezig bij de presentatie van de centrumontwikkelingen in Zevenbergen.

Gestart werd in 'Het Praathuis' met een toelichting door de gemeentelijk projectleider Joost Frijters, wat er tot nu toe was gedaan en wat de kern Zevenbergen de komende jaren te wachten staat. In zijn toelichting benadrukt Joost alle facetten van een gigantisch project. Het centrum van Zevenbergen op de schop, het water terug in de kern, een facelift voor het centrum, een provinciale weg die wordt teruggebracht tot een lokale weg en het parkeerprobleem opgelost door onder meer parkeergelegenheid in de Kasteeltuin, een parkeergarage onder de nieuwe super en kleinschalige parkeermogelijkheden.

De aanwezige raads- en burgerleden hoorden hoe de planning vorm had gekregen en wanneer welke fase diende te worden afgesloten.

Vervolgens werd een rondje door Zevenbergen gemaakt, waarbij de raadsleden door Joost Frijters en Werner Voermans op de diverse locaties in het centrum, op de hoogte werden gebracht van de plannen en hetgeen al was uitgevoerd, zoals de Kasteeltuin.

Nu nog een maquette, in de loop van 2019 werkelijkheid
Dempen