29 januari 2019

Aftrap Actieplan RWB 2019-2030

Regio West-Brabant heeft in Roosendaal een aftrapbijeenkomst georganiseerd voor raadsleden uit de regio over hun Actieplan RWB 2019-2030. De aanwezige raadsleden kregen inzicht in de ambities voor de komende jaren op gebied van economie, arbeidsmarkt, mobiliteit en ruimte.

Tijdens deze bijeenkomst werd het belang van de regio voor concurrentie, krachtbronnen en leefbaarheid benadrukt. ‘Het accent ligt niet op expansie, maar op benutten, oftewel op verslimmen, verduurzamen en verbinden’, aldus de voorzitter Paul Depla. Een ander onderwerp dat die avond als een prioriteit genoemd werd en van belang is voor CDA Moerdijk, was de truckparking. Wij willen dat er snel een oplossing komt voor het tekort aan truckparkings in belang van verkeersveiligheid, doorstroming en criminaliteitspreventie.

RWB is een collegesamenwerking van 18 gemeenten in de regio West-Brabant met als doel het versterken van het economische vestigingsklimaat. Dat doet zij vanuit de triple Helix-gedachte, waarbij overheid, onderwijs en ondernemers samenwerken.